Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

2012. március 30., péntek

Kerek 10-es és névnapos / 10 & Name Day

2012. március 30.

Ma lett kerek 10 hónapos az én kis Mazsolám. Újabb hónap, újabb forduló...
És, hogy teljes legyen a napja, ráadásul névnapos is.

Zalán napja!


"Eredete: Anonymus szerint a honfoglalás előtt a Duna-Tisza közén uralkodó vezér neve Salanus volt. Előfordulása a legújabb statisztikák alapján.


Jelentése: Ezt a nevet a Tisza torkolatánál fekvő Slankamen (Szalánkemén) helységnévből alkotta a krónikaíró. A helynév szláv eredetű, a jelentése: sós kő. A személynév eredeti olvasata Szalan lehetett. A név mai formája XIX. századi téves olvasat alapján, Vörösmarty Mihály Zalán futása című hőskölteménye nyomán vált ismertté. Az erdélyi Zalán helységnév szintén szláv eredetű, a jelentése: sós (patak, forrás)." (Forrás: http://nevnap.org/Zalan/nevnap)

Jelentése még: dobó, ütő

Készültem. :)

Akció volt a helyi Nagy Babaáruházban (magazinkuponnal) és le is csaptam egy triciklire (Smart Trike Fresh 3 in 1) az én 10 hósomnak.
Épp 10 hótól ajánlják.
Már az Áruházban kipróbáltam, hogy jó-e. Nem, nem ültem rá... :) Csak tologattam a többi próbadarabbal együtt. Míg a többi kerekei kopogtak a csempén, addig ez a gumirozásnak köszönhetően halkan siklott.
Tetszett, megvettem.
(Persze előtte szóltam a családnak, hogy erre gyűjtök. :)))

Tegnap már összeszereltük, hogy kora délután már tekerhessük. :) (Elég rossz volt az idő bánatunkra..., de azért kisurrantuk az elkapott napfényre tekerni egyet. :))

Z alig bírta ki a szerelést, ott kellett lennie a közelben és szemrevételezni, megfogni, megnyalogatni, megrágni az új kerekeket. (Kerékmániás a kis Mazsolám. :))

Várj Apa, segítek... :)

Minden rendben! Mókára készen!

Még egy utolsó kerékmustra...

Mikor végre állt a járgány beleültettem és indult a próba-móka.

Juhééééé!

Nem kell mondanom, ... A kép magáért beszél! Imádta! Nagyokat kacagott, brummogott, durmogott közben. (Mint az anyja... :))
Letekertünk egy-két-há... kört a nappaliban (persze hamarabb kifáradtam mint Z, ő még hajtotta volna...).

Kapott ma még 1-2 lufit is, mint érdekességet:

Melyiket válasszam?

Mindegy! Ezzel is jól elszórakozom! :)


Készültem még "tortával" is.
Persze baba-módra, Turkálós torta. :)


Semmi extra. Kölespép egy kis vilmoskörte pürével és túróval keverve, belenyomkodva egy vilmoskörtepürével vastagon kikent szuflé formába, plusz a tetejére (ez lett az alja, bár nem igazán számított... :)) 2 babakeksz tördelve.
Picit áll, majd késsel körben meglazítva kiborítottam egy műanyag (még jó!) tányérra.
Ez lett Z első névnapi "tortácskája".
Elfogyasztása képekben:

Akkor nekikezdek..., valahogy...

Kicsit bele is nyúlok...

Ennyi volt?

Hmmm...

Upsz...

...leesett...

Végeztem... még a maradékot lenyalogatom...

Ez a nap az ő napja!

Boldog 10-et pici Mazsolám! No, és Nagyon boldog névnapot is! ♥
"Névnapodra mit vegyek?
Vegyek húzos egeret,
vonatot és sineket,
kék épitő köveket,
nem már megvan mit veszek.
Neked tavaszt rendelek,
bodzza fát és kék eget,
rajta csokros felleget.
Megrendelem jó előre a virágot a mezőre.
Tél után a lombos nyilast,
betegségre gyógyulást...
És ha meg lesz mind egy napon bedobom az ablakon."
Helyzetjelentés:
10 hónap, x kg (talán 10...), 74-es méret, 4! picuri fog alul katonásan egymás mellett (front).

Alváshelyzet: Jönnek a fogacskák... 3x alszik napközben (8, 12, 15 kb). Esti fürcsi után (7 óra) kötelező cicilés (gondolom megszokás), majd olvasás (jelenleg Arany János Arany Lacinak kötetét olvasom - gyerekeknek), 1-2 plüss megrágása, bepozicionálása, száj nyitása cumihoz, felvesszük A Pózt, pár puszi arcra, kézre és szundi. :)
Este 7 és reggel 5.30 között 3 óránként cicil, majd visszaalszik.

Evéshelyzet: reggel tejcsi, délelőtt 10 óra körül gyümipép / almacikk / babakeksz / kölesgolyó / köleskása, délután 14 óra körül babakaja főzelék + saját főzés (cukkini, burgonya, répa, brokkoli, sütőtök, csirkehusi, rizs), közben tejcsi, fürdés előtt avagy után (helyzetfüggő) kb 6-7 körül a maradék főzelék ebédről.

Iváshelyzet: kaja után gyümilé (babalé) minden mennyiségben (kiskanállal pohárból vagy simán pohárból magára öntve a felét :)). Eleinte az ásványvíz (babavíz) is bejött, most már csak kifröcsköli rám :), ki a nyelvet és brummog... Viccesen csinálja, no de....

Hamarosan elkezdem kóstoltatni a heti 1 főtt tojás sárgáját és a májat.

Amit "tud":
  • ágyon alvás után hirtelen felül és félálmosan, apró szemekkel nézi hol vagyok, ha megvagyok visszadől, ha nem képes teljesen kitekeredeni, hogy megtaláljon.
  • imád bújócskázni (anya elbújik, Z komppal megkeresi)
  • szeret kukucsost játszani egy lepellel a fején (ha én takarom le magam, lerántja :))
  • mindent megrág (cipő, babakocsikerék, újságok, magazinok, kábelek, pillepalackok)
  • imád mindent aminek kereke van (babakocsizás közben kihajol, hogy láthassa a mozgó kerekeket, kisautója kerekeit tekeri-tekeri,...)
  • kutya, kutya, kutya... (szomszéd kutyus, kutyus anyáéknál lázba hozza, nyüszít nekik :))
  • pelusozni nem egyszerű, félülő helyzet, közben keres-kutat, forog, rág...
  • imád a hintájában rugózni (remélem bírja még ... a hinta...)
Hát ő Z, mint Zalán, a mi Zalánunk! ♥

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...